Nemzetközi Ifjúsági Nyelvi Tábor

Jászberény, 2010 július 11 – 18

Vasárnap érkeztek a táborlakók szép sorjában. Ki busszal, ki vonattal, ki autóval.

Hétfőn reggel 6 óra 30 perckor mindenki meglepetésére felhangzott a ma már „himnusszá” vált Gumi maci című nóta sűrű füttyszó kíséretével. A fütyülő a mi kedves Nagy Janink szájában volt. Így invitált mindenkit reggeli tornára. Az első napon nem aratott osztatlan sikert, de keddtől kezdve már a nap kezdetének elmaradhatatlan programja volt.

Reggeli után délelőtt két szinten folyt az eszperantó tanítása, gyakorlása. Teresa Kapista, a mi drága nagyink vezette be a nyelv rejtelmeibe, szépségébe a még most ismerkedőket.

Mivel Stanislaw Mandrak nem tudott eljönni felesége betegsége miatt, Szabó Imre elnökünk vette át a szerepét. Maga köré terelgette a tudást magukba szívni vágyókat, és a szabadtéri ebédlőben vezette a haladó szinten beszélők társalgását.

Alekszej Borodin orosz nemzetiségű eszmetársunk beszélt az iskoláról, ahol angol nyelvet tanít, és hogy szeretné bevinni az eszperantó tanítását is tanfolyam formájában.

A délelőttök így teltek egész héten.
Délutánonként kirándultunk. Megnéztük az Európa hírű Állat és Növénykertet, Jászberény belvárosát, a Jász Múzeumot. A már túlzott hőmérséklet arra sarkalt bennünket, hogy csobbanjunk egyet a strand hűvös vizében.

Esténként jóízű beszélgetések, karaokézás, szalonna sütés koronázta meg a kellemes napot.

Szerda este itt volt velünk Máté Sándor barátunk, aki egy kis vetélkedővel készült. Voltak kérdések a mozgalomról és egyéb témákról is.

Csütörtök délután Fenyő Miklós táncosaitól tanulhattuk meg a rocki alaplépéseit.

Pénteken este az udvarban visszapörgött az idő a 70′-es évekbe. Szólt a Rock and Roll zene élő zenekar előadásában, jampik és jampipik táncoltak ezerrel. A hangulat mindenkit magával ragadott.

Azt hiszem, hogy mindenki jól érezte magát a táborban és sokat tanult, gyakorolt. Úgy váltunk el, hogy jövőre ugyanitt és még többen.