A Promenad24.hu cikke 2010. január 21-én
Egyre romlik Szentesen a Kurcán átvivő Eszperantó híd alátámaszása. A szakembereknek lassan a balesetveszélyről kellene tárgyalniuk.
Nem akarunk vészmadárkodni, de ha valaki jobban megnézi a Kurcán található Eszperantó fahidat, akkor láthatja rajta az idő vasfogának nyomait. Amikor készítettük a Kurca part beszakadásának cikkét, a fahídon kellett átkelni, és már ekkor szembetűnt az a 8 cm-es folytonossági különbség a városi oldalon, amely egy korhadt gerenda összeroppanásából és egy cölöp hiányából ered.
Jobban szemügyre vettük a híd tartórészeinek állapotát és látható, hogy minden tartó szekciónál 4-4 oszlopnak kell tartani a hidat, de a város felőli oldalon már csak három található. Itt látható az a 8 cm-es differencia is, amit már említettünk. Mivel az egyik oldalon a tartószerkezet hiány 4 cm-es billenést (csavarodást) okoz, a másik oldalon a korhadt gerenda szintén ennyit, a kettő összeadódik. Ha a nagyon szigorú műszaki szabályokat figyelembe vesszük, ennél már kevesebbért is zártak le hidat.
A fahíd 29 évvel ezelőtt (1981. augusztusában) az ATIVIZIG szentesi szakaszmérnökségének tervezésében és kivitelezésében épült. A 24 tölgyfa cölöpre támaszkodó 45 méter hosszú és 1,5 méter széles fahíd a kíséri városrészt és a Széchenyi-ligetet köti össze. A híd 1982 májusában – a Szentesen megrendezett Országos Eszperantó Béketalálkozó emlékére – az Eszperantó-híd elnevezést kapta.
Mára már nagyon nagy gyalogos forgalmat bonyolít le ez a fahíd, mert középiskolások, óvodások és a kíséri városrész lakói is ezen a hídon keresztül közelítik meg a strandot, a teniszpályákat és a ligetet. (szentesinfo.hu)
Az eredeti cikk a PROMENAD24.hu-n >>
Később (2019-ben):
Megújult az Eszperantó híd Szentesen (a Délmagyar.hu cikke) >>